Eksponat miesiąca - lipiec
Żuk A15 zwany „Smutkiem” - Fabryka Samochodów Ciężarowych w Lublinie
GLM został nazwany „Smutkiem” ze względu na charakterystyczną osłonę wlotu powietrza.
Maksymalna prędkości pojazdu Żuk A 15 wynosiła 95 km/h, przy zużyciu paliwa 14 l na 100 km. Żuki cieszyły się dobrą opinią strażaków, głównie ze względu na małe gabaryty, zwrotność i wyposażenie. W wersji podstawowej pożarniczy „Żuk” przewoził: motopompę polonia typu PO3, smok ssawny, rozdzielacz, 3 prądownice, 90 m węża tłocznego, topór, łom i kilof. Na dachu przewożono 3-przęsłową drabinę i bosak. Na dachu umieszczono również światła migowe i syrenę. W nadwoziu wyodrębniono kabinę dla kierowcy, przedział dla dwuosobowej załogi i sprzętu.
Produkcja seryjna modelu A-15 trwała do końca 1972 roku. Część produkcji trafiała na eksport. Największymi odbiorcami zagranicznymi tych pojazdów były Węgry, ZSRR i Czechosłowacja.